En omtänksam julklapp


När jag håller föreläsningar och har konsultationer talar jag ofta om vikten att klä sig enligt vad situationen kräver. Som de flesta av mina läsare vet så har jag också en fot i marinbranschen. När det gäller yrkesgrupper som fiskare och alla andra som jobbar i närheten av vatten är det ännu viktigare att tänka på vad man tar på sig. Vid den här tiden på året när det är kallt på land och i vattnet är en flytoverall en bra investering. Den håller dig varm men också flytande när olyckan är framme och du hamnar i vattnet. En Mullion flytoverall håller dig levande i ca 1 timma i 0-gradigt vatten. Utan rätt kläder fryser du ihjäl redan efter ca 15 min. Flytkraften sitter i flytfodret men overallen är väldigt lätt och smidig att bära och jobba i.
För alla nöjesbåtsägare och fritidsfiskare är flytoverallen också bra att ha ombord sommartid.
Rek pris för modellen på bilden, Mullion Aquafloat superior, är 3.330:- inkl moms. Storlekar S-XXXL.
OBS! Den mörka färgen är marinblå och inte svart som det ser ut på bilden.
Julklappspris är 2.750:-. Den finns att köpa hos Bövik Marin AB, telefon 031-290075, e-post





Kommentera inlägget här: