Vackert i silver

Min väninna, Kerstin, som jag har känt sedan många år gav mig ett otroligt vackert silverarmband med initialen "E" när jag fyllde år. Det känns lyxigt att ha ett armband som bara finns i ett enda exemplar. Jag gjorde en liten mailintervju med Kerstin som ni kan läsa nedanför. På hennes hemsida http://www.kelosilver.se/ kan ni njuta av alla andra silversmycken som hon gjort.

"Intresset för silversmide har funnits länge, men det fanns inte några kurser i Kungsbacka där jag bor förrän 2006 och då hoppade jag på direkt. I den första kursen gick det faktiskt också tre medelsålders killar, vilket var väldigt roligt. De sa ofta att jag nog varit smed i mitt förra liv, eftersom jag jämt stod med hammaren i högsta hugg och slog som en galning för att försöka böja silverplåten som alltid var lite för tjock för en nybörjare, enligt kursledaren. Det var nog en pärs för allas öron. Min allra första design var Domarkatten. Jag har alltid älskat katter och en dag satte jag mig ned för att rita en stiliserad bild av en katt. Det blev många många skisser men ingen som jag blev riktigt nöjd med så jag la ifrån mig blocket och tog inte fram det förrän flera veckor senare. Då fick jag se en bild som i mina ögon var helt perfekt. Så kan det gå till! Annars inspireras jag mycket av omgivningen där jag bor och naturen i allmänhet. Ibland är det önskemål från någon presumtiv kund som jag försöker förverkliga. När jag vet vem som ska ha smycket är det väldigt viktigt för mig att det ska stämma överens med den personens personlighet.

  

   


Lollo:

Så jättefina och vackra smycken:)

Elisabeth:

Javisst är Kerstins smycken otroligt vackra!

Kommentera inlägget här: