Manliga stilikoner

Under en middagsbjudning för ett par veckor sedan började vi samtala kring personlig stil och vad det egentligen innebär. En kvinna, som jag genast kunde placera på den klassiskasidan, höll inte alls med utan sa att hon klär sig väldigt olika beroende på humör, väder och vind. Visst kan det vara så men hos de allra flesta finns det en grundstil i garderoben som man håller sig till såvida man inte är väldigt kreativt lagd. Det blev en livlig diskussion runt bordet som slutade med att jag sa till alla närvarande att om ni får 10.000:- per person till shopping vilka kläder kommer ni då tillbaka med. Dessutom skulle jag försöka mig på en gissning innan de presenterade sina fiktiva inköp och jag kan berätta att den stämde till 99%. Kvinnan tyckte att det var spännande att hennes utsida var så lättläst för mig. En man som satt mitt emot mig var också lätt att tyda eftersom han såg hur obekväm ut som helst i sin snygga kostym, skjorta och slips. Jag förstod att han föredrog bekvämligthet och om han fått välja klädsel den kvällen hade han lagt slipsen hemma. Det finns många olika saker som kan inspirera oss i vårt sätt att klä oss; konst, böcker, filmer, tv-serier, musik och dessutom alla stilikoner. Vem av dessa herrar inspirerar er? 
 

Bildkälla: Mr Porter