Affärshögskolan

God morgon!
Förra veckan hade jag förmånen att åter en gång få träffa dessa fantastiska elever på Affärshögskolan, Gårda som studerar på linjen Marknadsinriktad företagssäljare. Denna gång handlade det enbart om färg, vad vi associerar med färger, färgkombinationer för olika klädkoder, färger som skapar harmoni eller som gör oss irriterade. Med lämpliga färger kan vi förstärka vår personlighet och vårt budskap. Eleverna fick också en kort färgrådgivning framför spegeln som ni kan se på mitt bildkollage nedanför. Jag vill tacka er för alla fina kommentarer om mina timmar med er men också för alla bra marknadsföringstips som ni delade med er. 
Jag önskar er lycka till i framtiden!
 
"Välkläddhet handlar också om att välja passande färger och jag hittade en ny favorit bland de mörka färgerna som klär mig mycket bättre."
"Under färgrådgivningen kunde jag tydligt se att de mjuka och varma färgerna som Elisabeth testade på mig passade mig mycket bra. Rådgivningen gav mig en helt annan bild av min egen färgvärld och gjorde mig mer medveten om vad jag skall välja inför nästa affärsmöte."
"Jag har lärt mig att olika klädfärger kan signalera olika undermeddelanden vilket jag kommer att ha nytta av när jag skall gå på kundbesök."
"Välkläddhet är att man klär sig passande för varje tillfället så att man inger förtroende. Det bästa med dagen var att få en personlig färgcoachning som gav mig många bra tips. Elisabeth är en sådan person som jag gärna skulle vilja ha med mig när jag shoppar."


 

Kommentera inlägget här: