Annandagsrea

Juldagen är en härlig dag då man kan ägna sig åt att göra "ingenting" om man inte vill eller måste. Dessutom har man ju kvar mycket mat ifrån julaftonens julbord så man behöver inte heller tänka på att laga middag.
Idag annandag jul skall min dotter och jag åka in till stan och se om vi hittar något bra på rean. För att man skall göra ett bra köp på rea är det lika viktigt att tänka på passform och kombinationsmöjligheter med andra plagg i garderoben. Om man bara handlar för att det är billigt kan det lätt bli ett uddaplagg som man kanske bara bär en enda gång eller kanske inte alls. De flesta reaplagg går ju inte heller att byta.
 
Jag är i stort behov av nya klassiska boots och funderar på om jag skall leta efter ett par mörkblå istället för svarta eftersom jag har mycket mörkblått i min garderob. Svart fungerar alldeles utmärkt med marinblått men det kan ju vara kul att byta färg också. Mina nuvarande köpte jag för fem år sedan hos Ask. De var riktigt dyra då men utslaget på alla dessa dagar som jag haft dem ha det varit ett riktigt bra köp.  
 
Hoppas att ni alla haft en skön jul hittills. Jag antar att det också är många som tagit ut semesterdagar och därmed får en lång sammanhängande ledighet. Jag återkommer här på bloggen eventuellt imorgon, på fredag eller under kommande helg med ett inlägg nöjdpunkterna om jag varit med om under året.
 
Inför det nya året undrar jag vad ni önskar läsa på bloggen nästa år. Jag vill ju gärna dela med mig av sådant som ni tycker är intressant och som ni kan ha nytta av så jag tackar på förhand för era funderingar och kommentarer.
 
God fortsättning på helgen
 
Kommentera inlägget här: