På TV igår

När jag haft en klass mina två obligatoriska dagar brukar jag fråga dem vad som varit mest intressant och om det lärt sig att se på stil, färg och form med andra ögon. En av eleverna jag hade nyligen berättade att hon numera tar en extra titt på sig själv i spegeln innan hon sticker iväg hemifrån. En annan sa att hon brukar kolla extra nog hur våra vanliga tv-personligheter klär sig.

Igår kväll när jag som alltid tittade på Nyheterna med väder kl 22 glömde jag helt bort vad meteorologen sa eftersom jag hade fullt fokus på kjolens skärning. Det vill inte mycket till för att fokus skall hamn på vår utsida och inte på det budskapet vi skall framför. Jag sänder med min elevs tips till er alla kasta ett extra öga på er själva i spegeln innan ni skall iväg på ett viktigt möte. Vi vill ju att omvärlden skall komma ihåg det viktiga vi hade att säga och inte endast minnas att det var ett plagg som hade en konstig skärning.
 
Margaretha:

Hej! Jag håller med dig. Det ser ut som om kjolen hakat upp sig. Skall kolla mig själv i fortsättningen.

Svar: Hej Margaretha och tack för din kommentar. Ja det är inte så dumt att slänga en blick i spegeln innan man sticker hemifrån.
Elisabeth Bövik

Kommentera inlägget här: