Har du svårt med jobbgarderoben

Förra fredagen skrev jag om männens casual Friday och idag tipsar jag om en bra basgarderob för kvinnor som arbetar på kontor av något slag. Som ni ser på bilden behöver man inte alls ha så många plagg som man tror för att se snygg och välklädd ut hela veckan. Om man satsar på grundplagg som är så enkla och klassiska som möjligt och i ett material som är det bästa budgeten tål så har man kommit en bra bit på vägen. Om basplaggen också är relativt neutrala färgmässigt är det hur enkelt som helst att fylla på med några av vårens härliga färger. Med en clutch i färg till den mörka klänningen eller dräkten kan ni gå raka vägen till afterwork eller middag.
Med ett bälte eller ett par skor i färg ser det ut som om ni bytt ut hela garderoben.
Djurmönstrat verkar aldrig gå ur tiden och vill ni stoppa in något i klädsel med detta tryck kan en väska eller ett bälte vara perfekt.
Om ni går in på shopbop.com kan ni se ett förslag på en hel klädsel i gult.
 
På måndag och tisdag i nästa vecka jobbar jag Borås med en helt ny klass och i en ny skola så då lär jag inte hinna med att blogga. På onsdag är jag tillbaka i Göteborg och vid mitt skrivbord igen och jag hoppas ni tittar in då. Varmare vinder är visst på väg redan i början av nästa vecka så njut av de krispiga färgerna i naturen så länge de finns kvar.
En riktigt trevlig helg önskar jag er alla
 

Alla de neutrala färgerna kommer ifrån shopbop och plagg och accessoarer i färg samt det djurmönstrade ifrån hobbs.co.uk
Kategori:
Kommentera inlägget här: