Min lyckade nätshopping

Jag skrev ju igår att jag inte hinner med något blogginlägg innan onsdag. Nu blev det inte så eftersom jag ville visa er min fina kofta/stickad kavaj ifrån Maria Westerlind som anlände under helgen. Med en gång jag såg den på deras webbutik visste jag att den passar perfekt i min jobbgarderob. Trots kvaliteten på mina mobilbilder tror jag ni ser hur jag tänkt att kombinera koftan. Det är otroligt vad ett enda nytt plagg kan göra, eller hur.
 
Först och främst kan jag bära den knäppt tillsammans med mina blå och svarta kostymbyxor, mina jeans, min svarta och min gråa pennkjol. Sedan såg jag att min sommarblus med sina små guldknappar längs halsringningen passade perfekt.Stora och små guldknappar ser fint ut. Jag testade också min väldigt gamla knutblus och visst det fungerar det också. Min marinblåa klänning som jag köpte förra våren kan jag också bära tillsammans med min Maria kofta. Koftan kommer att bli ett bra basplagg även tilll sommaren tillsammans med vita jeans, capribyxor och shorts.
 
Jag brukar alltid sända med mitt tips att man inte bör köpa ett plagg som bara passar till ett eller två andra plagg för risken är att det blir ett uddaplagg som blir liggande. När man kan sätta ihop minst 3 bra kombinationer av plagg är det värt att fundera över ettt köp. Om jag räknat rätt kommer min kofta att ge tio nya klädkombinationer vilket jag är väldigt glad för. Priset på rea är dessutom 390:-.
 
Slutligen kan ni ser hur snyggt marinblått är såväl till smaragd som till mintgrönt.
 
Lollo:

Den koftan stod det absolut Elisabeth i :-))

Svar: Det var ju också ett sådant bra pris. Trevlig söndag
Elisabeth Bövik

Kommentera inlägget här: