Se vad jag hittade

Måndag morgon och jag skall strax sätta mig i bilen och köra till Borås. Det började snöa redan tidigt igår kväll och marken är täckt av snömodd. Funderade ett tag på att ta bussen men med all min packning som jag behöver ha med mig blir det svårt att åka kollektivt.
 
Smaragdgrönt och grönt i alla dess olika nyanser är ju vårens och sommarens stora färg. När jag var och fönsterspanade under helgen såg jag att dessa färger börjar synas i många butiker. Jag hade för mig att jag köpte en kavaj i vårens färg för några år sedan och efter mycket letande hittade jag den. Den passar ju alldeles utmärkt att ha inomhus redan nu och utomhus när vädret blivit varmare. Bland alla mina scarves och sjalar hittade jag också något i mintgrönt som är ursnyggt att kombinera med smaragdgrönt. Det lönade sig att alltså spendera lite tid på att se vad man har i sina gömmor.
Känner ni för ännu starkare kontraster varför inte kombinera med olika toner av lila. Purplefärgen kommer dessutom stort till hösten så om ni köper något plagg i lila nu passar det lika bra i höst. Hallonrött är också en färg som passar fint tillsammans med många gröna toner. Förr i tiden hade man alltid en flera olika garderober som vädrades och hängdes undan och togs fram igen när det var dags. Jag tycker att man kan använda i stort sett alla kläder året runt. Det beror bara på hur man kombinerar plaggen. Många av sommarens klänningar kan bli höst- och vinterfina när man bär dem tillsammans med plagg i grövre material som stickat, tweed, skinn etc
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: