Dressed for success

Det märks tydligt att vi är mitt i semestertider för det var inte många bilar jag mötte på vägen till kontoret och parkeringsplatsen utanför ligger helt öde. Helgen har jag tillbringat på andra sidan Sverige och det har varit en underbart fin upplevelse. Jag har flera fina bilder som jag kommer att dela med mig under veckan.
 
Hur man skall klä sig för att nå framgång i arbetslivet beror naturligtvis på inom vilken bransch man är verksam. Det är ju lika tokigt att var klädd i knytblus och pennkjol om man jobbar på dagis som det är med en alltför ledig klädsel vid ett möte med företagets utländska affärskontakter.
 
Hos Funny Castelius i Falkenberg har jag hittat några riktigt snygga skjortor i flera färgställningar med matchande band som man kan knyta runt halsen för ett striktare intryck inom den formella businessvärlden. De har också har matchande näsdukar för kavajens bröstficka. Snyggt, enkelt och tidlöst och bra nyckeplagg för garderoben.
 
 
 
 
 
Lollo:

Snyggt!

Elisabeth:

Javisst är den. Tack Lollo

Kommentera inlägget här: