Ett riktigt mässfynd

Dagens rubik handlar om den Chanelinspirerade dräkt som jag köpte på Vintagemässan. Jag har en del kavajer i min garderob men de flesta är blåa, ett par är grafitgråa och någon enstaka är svart. Med andra ord saknades det just nu lite fler färger. När jag såg dräkten på mässan föll jag pladask eftersom priset var bra och färgerna klockrena. Min dotter som är mitt allra bästa smakråd tyckte också den passade mig. Jag har ganska bra koll på vad jag har i mina garderober eftersom antalet kläder är betydligt färre än de flesta tror. Ju mer man lär sig om sin egen utsidan desto mindre shoppar man kan man faktiskt säga.
 
För att det skall bli ett riktigt bra fynd är det viktigt att det kan kombineras med ett flertal andra plagg. När ett plagg är diskret mönstrad som denna jacka kan det lätt kombineras med många färger; isrosa, pastellrosa, grått, blått, svart, offwhite eller klarvitt beroende på hur starka kontraster man vill skapa. Igår kväll hängde jag upp mitt fynd i studion och testade med olika överdelar och byxor. Förutom mina vanliga bastoppar har jag ett par klassiska blusar som t.ex denna knytbljus som ger ett mer uppklätt intryck. Mina sturkturerade klänningar i marinblått, grafitgråt och svart passar också alldeles utmärkt till dräktjackan. Till kjolen kan jag bära många olika överdelar men jag ser redan nu framför mig en tjockare stickad tröja, grövre strumpor och ett par boot som blir snyggt och varmt till hösten. Min dräkt ger mig alltså många olika klädkombinationer.
 
Tips: när ni köpt ett nytt plagg gör likadant och se hur många av era befintliga kläder som passar ihop med det nya.Blir det färre än tre är det tveksamt om man skall behålla plagget såvida det inte är en festklänning. Är ni tveksamma fota och sänd bilderna till mig så hjälper jag gärna till att hitta matchningar.
En fin helg önskar jag er alla
 
 
 
 
 
Lollo:

Det stod väl reseverad för Elisabeth på den!!Ursnygg:-))

Svar: Tack så mycket Lollo. Ja det gjorde verkligen det.
Elisabeth Bövik

Kommentera inlägget här: