The little black dress

Ytterligare tips på hur din gamla klänning kan överleva ännu en säsong. En kvinna som jag hade på mitt Stiliga samtal i måndags hade hört Cay Bond säga att en klänning av god kvalitet kan hålla åtta år. Jag instämmer men lägger också till att den kan hålla ännu längre om man vårdar den på ett bra sätt och om passformen fortfarande är bra. På vinden har jag ett par klänningar ifrån 1930-talet och en av dem bar jag en julafton för ca 10 år sedan. Klänningen var ifrån New York och köptes av en god vän till mina föräldrar.
Det finns också accessoarer att sätta på dina befintliga skor så att de blir festfina, glänsande strumpor ger ett lyxigare intryck, en bolero, vackra scarves, fina väskor, ett spännande skärp eller uppsatt hår med glittrande spännen.
Jag tar tanksamt emot andra tips ifrån er hur ni uppdaterar er ldb (the little black dress).
 
 
 
Kategori:
Kommentera inlägget här: