God Jul

Det är precis med juldekorationer som med kläder och accessoarer. En del vill ha riktigt mycket pynt medan andra föredrar det klassiska och enkla. Vår julgran står fortfarande på altanen men skall få komma inomhus i eftermiddag. I lådorna med julpynt finns det många små tomtar, stjärnor, smällkarameller och hjärtan som barnen gjorde i skolan när de var små så det är inte utan att man blir lite smått nostalgisk så här i juletid.
När jag växte upp var jag med i skolkören men även i kyrkans barn- och ungdomskör så det var mycket sång och musik vid den här tiden på året.
Jag minns än idag hur sömnig jag var när min mamma väckte mig 05 för att vi skulle öva med kören inför julottan som alltid startade med Stilla Natt - här med en annan kör The Real Group.
Önskar er alla en riktigt god jul!
 
 
 
 
Bildkälla: Pinterest
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: