För och efter

För några veckor sedan var jag på Företagarnas årsmöte med efterföljande middag. Det var en mycket trevlig och intressant kväll på flera sätt. Företagarna härstammar från hantverksgillet som bildades 1847 så det är verkligen en förening med anor. Det är inte utan att jag satt och funderade över vilka som var närvarande vid det allra första årsmötet. Årsmötet ägde rum i Odd Fellows huset på Vasagatan och det är ju ett mycket vackert hus. Hedersgäst för kvällen var ingen mindre än Micael Bindefelt som jag tycker var mycket sympatisk. Han berättade lite om sin uppväxt och sin karriär och att han idag har ett företag med 20 anställda.
För att få en festfin frisyr gick jag till min kollega, Christina Mattson, hos Care of Hud och Hår och som vanligt är var jag mycket nöjd med hennes insats. Klänningen ifrån Malene Birger köpte jag för fyra år sedan och den har varit med på flera tillställningar. Egentligen är den ganska  klassisk i sitt snitt men på grund av alla små kristaller blir intrycket också lite smått dramatiskt. Dragkedjan i ryggen med delbart lås tycker jag var en kul detalj på en festklänning. De glittrande axlarna påminner mig om 60-talets futurism och den förkärlek man hade för"space age." I vardagslag är jag inte mycket för glitter men när det är fest med klädkod smoking är det så trevlig att klä upp sig.
 
 
 
 
Kategori:
Lollo:

Så snyggt hår och vacker klänning.

Elisabeth:

Tack så mycket Lollo för din kommentar.

Kommentera inlägget här: