Måla själv

Igår gjorde jag en hastig spaning på Frölunda Torg, ett stort köpcentrum i västra Göteborg. I flera butiker börjar man nu skylta med många härliga vårplagg. Det var många vackra toppar och tunikor antingen helt i spets eller med spetsdetaljer som kombinerades med skinnjackor eller grovstickade tröjor. Materialmötet mellan det skira och feminina och det grövre och hårda skapar en härlig känsla och ett personligt intryck. Många av topparna var så transparanta att det fordrades ett linne under. Varför inte ett linne i vårens stora färg, dvs orkidé-lila eller syrenlila som jag valt att kalla den istället. De flesta butiker skyltade med nyanser av vitt, beige och blått men jag hoppas att vi kommer att få se många härliga syrenlila färger både i inrednings- som klädbutiker vad det lider. Skall ni måla möbler kan jag rekommendera Monica Lehrbacker Inredning och Design som förutom inredning  också säljer Chalk Paint. 
Önskar er alla en riktigt skön helg
 
 

 
 
 
 Bilderna kommer ifrån Pinterest
 
Kerstin Vickers:

Vilka härliga färger! Jag blir så inspirerad! Hoppas klädaffärerna ska ha ett gott urval snart... Kram Kerstin

Elisabeth:

Hej Kerstin! Tack för din fina feedback på inlägget. Det är så mycket vår och sommar i dessa violetta färger. Jag hoppas också att vi kommer att se många kläder i dessa nyanser i båra butiker. Kram

Kommentera inlägget här: