Mer från Lotta på Liseberg!

Parkeringen utanför mitt arbete ligger helt öde och tom så det märks tydligt att vi är mitt uppe i det som vi förr kalllade industrisemestern. Alla vi som måste jobba får ta vara på kvällar och helger istället.
Igår kväll såg jag en mycket kort stund på Lotta på Liseberg. Hon brukar ju ofta vara klädd i blommigt men igår var det svart-vit grafik något som jag tycker är riktigt snyggt. Jag fastänade också för att hon valt att binda ihop klädsel med tre röda accessoarer: armband, skärp och skor för det ger ett välklätt och genomtänkt intryck. Rött är en färg som kräver vår uppmärksamhet och testa själva var blicken hamnar när ni tittar på bilderna nedanför. Det behövs egentligen endast ett smalt rött litet armband för att fånga våra blickar eller hur?
Har ni några frågor och funderingar om färger, färgkombinationer, klädkoder, kroppsformer, stilar och annat som har med vår utsida att gör så är ni mer än välkomna att höra av er per mail eller genom kommentarsfältet nedanför.
 
 
 
 
 
 
Pia:

Precis som allas vår Ernst säger så skall man alltid ha något lite rött i inredningen så varför inte något lite rött i klädseln. För mkt rött kan hetsa upp, bra om man vill ha fart

Svar: Hej Pia! Tack för din kommentar. Ernst har helt riktigt förstås. Rött är en färg som sticker ut. Den ettrigaste av de röda nyanserna kan verkligen ge oss ett adrenalinpåslag så att välja rätt ton som ger "lagom" fart är kanske bäst:)
Elisabeth Bövik

Kommentera inlägget här: