Kanariegult och Kleinblått

Min nya hemsida är snart klar och jag är så nöjd med byråns sätt att arbeta. Jag kan hela tiden följa arbetet eftersom den ligger på en plats som bara jag och byrån kan logga in på vilket gör det lättare att se hur bilder och texter passar layoutmässigt. Det har skett mycket sedan de år jag var AD-assistent på en reklambyrå hör i Göteborg. Då jobbade med omfångsberäkning av text, förstorade och förminskade bilder i en enorm reprokamera placerad i ett mörkrum, anlitade budbilar för leverans inom Göteborg och höll tummarna för att posten inte skulle vara försenad när man sände iväg originalarbeten för annonsering i tidningar runt om i landet. Det allra värsta var att se en tidning med "betald annonsplats" om materialet kommit på avvägar. Mina erfarenheter ifrån den tiden är att alltid försöka ha framförhållning i mitt arbete. Mode fanns med även då men i form av ritade kläder istället för foton. Bland byråns kunder fanns många modebutiker och kedjor som är välkända även idag.
Det är fredag, det är lite kallt i vinden men solen skiner och det går sakta men säkert mot vår. Ser så fram emot att kunna hänga undan alla tunga vinterkläder och hänga ut förra årets vårplagg på vädring. Det är alltså dags för en riktig garderobstädning hemma hos mig. Det skall bli kul att se om jag hittar något plagg som jag glömt bort att jag hade. Min ceriseärgade kappa, som har ungefär samma nyans som kappan näst längst bort till vänster, glömmer jag dock inte.
Vad anser ni om starkt cerise, kleinblått och gul på herrkläder. Jag vet att när rosa skjortor började användas bland de s.k bratsen blev det många diskussioner om detta så det skulle vara kul att få läsa era kommentarer.
 Hoppas att det soliga och vackra vädret stannar kvar under helgen.
Må så gott och välkomna tillbaka på måndag
 
 
 
 
 
 
Bildkälla: Mitt Pinterest
 
Kommentera inlägget här: