Stilikon för en dag

Om ni under en dag skulle vilja vara en stilikon vem skulle ni då välja? Denna fråga har jag haft på flera föreläsningar och det är lika intressant att höra vilka val man gör. Oftast ligger den egena personligheten nära den stilikon man valt utan att man kanske är medveten om det. Naturligtvis får jag också kommentarer att dessa kända personer har en väl tilltagen budget och hjälp av stylister men jag anser ändå att välkläddhet inte handlar om pengar utom om val och prioriteringar.
Om ni tittar på bilderna av den fantastiskt vackra Grace Kellys vardagsstil så är den i grund och botten ganska enkel och därför lätt att att ta till sig. Naturligtvis har modet genomgått många förändringar sedan hennes tid men många snitt och modeller är sig tämligen lika. En vid kjol som poängterar en smal midja är ett perfekt plagg för alla med kvinnliga former medan en Chanel-jacka klär den rakare figuren. Hennes capribyxa, ballerina och klassiska skjortblus passar lika bra idag som då.
Njyt av er helg i det underbara sommarvädret.
 
 
 
 
Bildkälla: Pinterest
Kategori:
Anna:

Intressant fråga! Jag säger Angelina Jolie, efter att hon flyttat till Frankrike och börjat klä sig i tjusiga baskläder som ser ut att vara i bra material och skräddade så att de sitter perfekt. Mycket svart och beige och ofta fina kappor.

Svar: Hej Anna! En kvinna som jag också mycket väl skulle kunna tänka mig att byta med under en dag.
Elisabeth Bövik

STORARTAT!:

Jag skulle i så fall välja Gunilla Pontén. Hon är modig och gör roliga kläder!

Svar: Hej Ann! Ett helt perfekt val för dig med din spännande kreativa sida. Härlig designer som går sina egna vägar vilket är modigt.
Elisabeth Bövik

Åsa Bengtsson:

Jättesvår fråga... Audrey Hepburn tror jag, eller som du nämner, Grace Kelly. Jackie Kennedy var ju också extremt välklädd, rätt enkel design och fina linjer.

Svar: Hej Åsa! Dessa tre kvinnor är mina favoriter. Vem av dem som jag själv skulle valt återkommer jag till på min blogg.
Elisabeth Bövik

Kommentera inlägget här: