Tänk på färgerna närmast ansiktet

Jag har fått några frågor angående gårdagens inlägg om att dela med mig tips om färgkombinationer med brunt.
Det finns så många "inte" när det gäller färger som man hört eller läst och har med sig sedan barnsben som jag tänkte vi skulle försöka ändra på. De allra flesta färger kan man bära tillsammans men däremot skall man vara lite försiktigare med nyanser. A och O är dock vilka man väljer att bära närmast ansiktet.
Om man själv är ljuslätt bör man alltid försöka bära ljusare färger tillsammans med en mörkare annars kan färgerna ta över och man lämnar ett trött och oengagerat intryck. Ju mörkare man är desto lättare kan man bära upp två mörka färger tillsammans. I det överesta kollaget skulle jag lagt till en halsduk i ännu ljusare nyanser till alla som är ljusa för att lyfta fram deras egna drag. Ett par brons- eller guldfärgade örhängen är ibland fullt tillräckligt ibland för att ljusa upp de egna färgerna.
En riktigt härlig Allhelga-helg önskar jag er.
 
 
 
 
 
Bilerna kommer ifrån Pinterest.
 
Kommentera inlägget här: