Snitsa till din jobbstil efter semestern

Kostymen, väskan och klockan är ju riktiga klassiker medan skorna däremot är mer romantiska till sin stil. När jag såg denna bild kom jag till att tänka på en kvinna som jag hade på stilrådgivning. Hon hade bokat tid hos mig för att hon tyckte att hennes garderob såg så trist och färglös ut och hon vill ha hjälp att vässa sin jobbstil. På hennes arbete var det vanligt att man bar en något mer formell stil dvs kavaj, kostymbyxa, kjol, klänning eller jeans. Denna typ av plagg gillade hon så det stora problemet var vad hon skulle bära under kavajen. Alla stilkunder får information att packa en väska med lite kläder som vi gemensamt tittar på under coachningen. I denna kvinnas väska fanns det gott om vita skjortor som var snyggt strukna och omsorgsfullt vikta men jag saknade lite kvinnligare blusar, färgkontraster och framför allt accessoarer.
Jag visade henne bilder på tänkbara färg- och klädkombinationer och hon fick även prova många av de bijouterier och scarfs som jag har samlat på mig under årens lopp. I början var hon skeptisk och tyckte att halsbanden var för stora och skapade för mycket uppmärksamhet. Hon hade också svårt för scarfs fastän jag tyckte att de klädde henne fint. Det är inte lätt att gå utanför sin bekvämlighetszon men ju mer hon fick testa i lugn och ro desto säkrare blev hon. Ett par veckor senare sände hon mig foton på ett häftigt halsband i silver med gnistrande stenar i olika blåa färger. Detta var ett bra steg i rätt riktning till en garderob som gör att hon känner sig glad och nöjd när hon klär sig inför en ny arbetsdag.
Vare sig ni är på semester eller jobbar önskar jag er en fin helg
och instämmer med alla andra som önskar mer sol och värme.

 
 
Bildkälla: Pinterest
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
Kategori:
Kommentera inlägget här: