Det finns så många vita bröllopsklänningar och det är svårt att veta vilken som passar mig?

Det finns många olika nyanser av vitt och därför kan det vara svårt att välja. Vissa kan se lite blekare och tröttare ut i den kraftfullare kritvit nyansen än i en mjukare offwhite vilket har med våra egna färgdrag att göra. För att kunna besvara denna fråga som jag fått ifrån en läsare måste jag naturligtvis se lite bilder eller träffa henne i verkliga livet. Dessutom påverkas också färgen av materialet i klänningen. Alla brudar vill ju se så strålande vackra ut som det bara är möjligt på sin stora dag så mitt tips är att antingen boka en rådgivning hos mig eller testa flera olika nyanser i butiken. Tänk dock på att butikens lampor kan förändra färgintrycket. I varmt ljus tenderar den vita nyansen att se gulare ut och i kallt ljus kan det vita gå åt det blåa hållet.
Väderleksrapporterna talar om regn igen men dess emellan skall det finnas vissa solchanser. Hoppas på att vi får se solen riktigt mycket under helgen.
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: