Betydelsen för mig att göra en färg- och stilkonsultation hos Elisabeth!

Tackar min trevliga kund Mona för denna kommentar som gjorde mig väldigt glad och tacksam.

"Att ha gjort en färg- och stilkonsultation är bland det bästa som hänt mig. Jag har känt mig helt handlingsförlamad när jag ska köpa kläder och oftast kommit hem utan att ha funnit något passande. Under färgrådgivningen fick jag veta att den rådgivningen jag gjorde för många år sedan blivit inaktuell då mina egna färger gått från en varmare underton till en kallare under dessa år. Jag har genom detta fått en tydlig bild av vilka färger som bäst och effektivast framhäver mina egna färger i ansikte och ögon. I konsultationen ingick även att Elisabeth följde med mig till affären och gav personliga råd om klädval vilket gjorde att jag fick en ökad medvetenhet om vilken stil på kläderna som passar mig. Detta gör att jag känner mig säkrare när jag ska köpa nya kläder. Det betyder att jag undviker att göra felköp som inte används utan bara tar upp onödig plats i garderoben. Jag fick också bra tips om accessoarer. Att man kan ha större smycken än man tror hade jag verkligen nytta av på min senaste resa då jag köpte ett halsband med större pärlor än jag annars skulle ha valt.Jag sparar troligtvis både tid och pengar genom detta. Slutligen fick jag en otrolig energi av rådgivningen vilket resulterade i att jag rensade garderoben på så gott som allt som inte passade mig längre. Det kändes som en stor befrielse. Jag kan verkligen rekommendera detta alla som vill förnya sig och som känner sig handlingsförlamas som jag gjorde tidigare."
Under helgen kör jag en Tjejkväll i Uddevalla. På måndag en färgrådgivning följd av en stilrådgivning några dagar senare. Idag bokade jag in ännu en rådgivning i färg och stil för ett gift par.
Det märks att vårens gjort sitt intåg på riktigt och att man vill köpa lite nya fina vårkläder men så vet man inte riktigt vilka av säsongens färger man skall välja.
När man jobbar så mycket som jag gör och dessutom försöker hinna med sista etappen i mina studier om dräkt- och interiörhistoria blir det något som blir lidande. Det är min trädgård och den skall jag försöka få lite ordning på under lördagen så att den också känner sig lite vårfin.
En riktigt trevlig, soliga, härliga, varm och skön helg önskar jag er alla!

 

Kommentera inlägget här: