Höstshopping

Det är väl ingen av oss som inte önskar shoppa något nytt i klädväg nu när butikernas fönster visar de senaste höstplaggen. Vissa av er kanske behöver investera i ett dyrare plagg som t.ex en kappa för damerna och en rock för herrarna. När det gäller denna typ av plagg är det extra viktigt att inte nöja sig med något som bara är "bra" utan man skall verkligen älska sin nya kappa/rock för att det skall bli en bra investering. Vilken färg ni skall välja beror ju på era egna färger men personligen tycker jag att det är så mörkt och trist under höst och vinter så därför är svart inte den mest optimala färgen för ytterplagg. Leta istället något snyggt i marinblått, graftigrått eller en härligt chokladbrun kappa/rock. Dessa färger är också så mycket lättare att kombinera med halsdukar, handskar, hattar, mössor i färg än vad svart är.
När det gäller nyanser av beige kan det vara lite lurigt eftersom de finns många beiga toner som har mycket gult i sig och då mindre klädsamt för de som har kallare egenfärger. Min egen kappa köpte jag för två år sedan på rea och jag föll handlöst när jag såg den hängande i butiken och den var helt perfekt när jag provade den också. Så det var ett perfekt köpläge.
I år måste jag dock investera i en jacka och jag har mer än en gång titta på modeller från Barbour eftersom jag tycker de har klassiska snygg plagg som man kan känna sig snygg och fin i flera år framöver. Varför jag tvekar är för att jag skulle vilja ha en modell med en inrullad huva som kan vara skönt att ta på sig när höstregnet öser ned.
Vad är ni på jakt efter? Behöver ni färg- och/eller stiltips är ni välkomna att höra av er hit till min blogg. Antingen kan ni skriva in en kommentar nedan eller så mailar ni mig på [email protected].
Imorgon väntar en förmiddag med Personal shopping tillsammans med en mycket snygg och trevlig kvinna uppe ifrån Bohuslän. Hon har varit hos mig på färg- och stilrådgivnig så vi har lärt känna varandra riktigt bra. Det ser jag verkligen fram emot.
En trevlig måndag och start på den nya
arbetsveckan önskar jag er
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: