Business never out of stock

Denna fyndiga rubrik pryder framsidan av en broschyr ifrån Elinette som jag fick när jag besökte ModeStugan i Åsa förra veckan.
Har ni funderat över hur många timmar ni lägger ned på snygga produktpresentationer jämfört med den tid ni lägger ned på hur ni vill presentera er själva inför ett kundbesök?
Det kan tyckas konstigt men båda sakerna är precis lika viktiga att tänka på och speciellt viktigt om det är en ny kund. Den som anser att kläder endast är ytligt och inget att bry sig om är ute på hal is. Det är i vår utsida som vi klär in våra inre värderingar och i vår klädsel och våra accessoarer kan omgivningen läsa av vår kunskap, proffsighet och ambition. Kanske skulle man kunna säga att utsidan smittar för om vi inte tänkt igenom vår klädsel och vårt uppträdande så kan detta även påverka kundens omdöme om våra produkter. Vi får helt enkelt inte den ordern vi så väl behöver. Med den stenhårda konkurrensen som finns i dagens samhälle är det viktigare än någonsin att göra det bästa av våra egna förutsättningar. Klä inte ned din kunskap och ambition.
För att ge ett gott intryck klädmässigt sett handelar det inte om att ha en välfylld garderob utan istället att lära sig bygga en god bas med få kläder som kan kombineras på många olika sätt. Om ni sett på klänningen ifrån ModeStugan i mitt förra inlägg så är detta den typ av plagg som bör finnas i en basgarderob. Naturligtvis ställer olika yrken olika krav på passande utsida men en klassisk klänning har vi alla nytta av vid många olika tillfällen oavsett vad vi arbetar med. Det kan låta trist men sträva efter basplagg som klänning, kjol, byxor, kavaj, kappa etc i klassiska i snitt. Jag tycker också snygga jeans tillhör basgarderoben men tänk på vilken klädkod som råder på kundens företag innan du väljer jeans.
Välj också basen i neutrala färger som marinblått, grått, svart och vitt. Lär dig att färgkoordinera vilket betyder att välja toppar, skjortor och accessoarer i härliga accentfärger som lyser upp den enkla och neutrala basen. Då skapar ni ett välklätt intryck och en personlig stil som kunden kommer ihåg.
 
 Bildkälla: Elinette / ModeStugan Åsa
 
 
 
Kommentera inlägget här: