En guidad tur bland färger och personliga stil!

En grupp kvinnor har under några år turats om att överraska varandra med en weekend-upplevelse av något slag. Tidigare upplevelseresor har bl.a fört dem till London och något år var de i Spanien. Jag tycker att detta är en fantastiskt idé att turas om att arrangera något för sina väninnor och att sedan inte försäga sig i mellantiden.
I januari bokade en av dem in gruppen på en workshop hos mig i samband med en helg i Göteborg.Tre av dem hade alltså ingen aning om vad som väntade dem när jag hämtade dem på Göteborgs C. Det blev många gissningar under färden från centralen hem till min studio och vi två skrattade naturligtvis hjärtligt.
Det var först när de kom in i mitt allrum där jag dukat fram bubbel och buffébord och hade lagt min presentation på tv-skärmen som de började förstå vad de skulle få vara med om.
Efter en kort genomgång av färgteori fick de själva uppleva sina färgdominanter. Vi gick grundligt igenom stiltesten för att skapa förståelse för vilka snitt, material och detaljer som hör till varje stil så att man vet vad man skall hålla sig till. Vi gick också igenom kroppsformer, passformer och former och storlekar på accessoarer. Ett stort tack till er alla för att jag fick guida er i färg, stil och form under några härliga timmar som försvann rasande snabbt.
Är ni intreserade av en liknande upplevelse kan vi skräddarsy den tillsammans. Ni måste vara minst 4-5 och max 8 personer. Kostnad per person är 875:- inkl bubbel, buffé och fika. När man vet vad man skall leta efter i butikerna och på nätet kan man börja bygga en bra basgarderob och man slipper besväret och kostnaderna för felköp.
Från ett soligt Göteborg önskar jag er en fantastisk helg!
 
Anonym:

Kul med inslag om ärmarna!
Det är Inte något jag har reflekterat särskilt över tidigare, men ska notera framöver.
/ Ingrid

Svar: Hej Ingrid!Tack för din kommentar. Det är så mycket jag fått lära mig när vi studerade dräkt- och interiörhistoria som jag heller aldrig tänkt på tidigare.
Må så gott
Elisabeth
Elisabeth Bövik

Anonym:

Åh - vad trevligt detta lät!
Vad kul att föra ihop människor under dessa inspirerande former. Färg, stil, bubbel och buffé - härligt!
/ Ingrid

Svar: Hej Ingrid!Workshops är riktigt kul och mycket inspirerande och skratten bubblar likt bubblorna i glasen. Väldigt kul har vi.
Ha en härlig dag
Elisabeth
Elisabeth Bövik

Kommentera inlägget här: