Avslappnat men ändå chict efter jobbet

Dagens inlägg är ett svar till en kvinna jag hade på rådgivning för ett tag sedan. Hon vill ha tips på hur man klär sig chict på ett avslappnat sätt.
Mitt personliga val när jag kommer hem efter en lång arbetsdag är att byta till jeans och tröja. För den som tycker att denim känns för stelt välj då stretchmodeller. Jeansen matchar jag gärna med en härlig casmeretröja under den kalla årstiden. Är man riktigt småfrusen är det skönt att slänga en sjal över axlarna.
Ett klassiskt twinset d.v.s kofta och topp i samma material och färg är också snyggt. En fördel med ett twinset, som f.ö har funnits sedan 50-talet, är att man kan skilja plaggen åt och på så sätt skapa fler kombinationsmöjligheter. Tights fungerar ju också men är mest klädsamt tillsammans med en längre kofta, tröja eller tunika.
Det finns ju fler förslag för en avslappnad, gosig men ändå chic hemmastil men det viktigaste är, precis som med andra kläder, att plaggen skall sitta snyggt och inte vara urtvättade, bleka och formlösa.
Det är egentligen ganska enkla saker att tänka på för att man skall känna sig bekväm och snygg om det plötsligt ringer på dörren och man får ett oväntat besök.
Bilderna har jag lånat ifrån Peter Hahn. Jag har shoppat hos detta företag vid några tillfällen och är verkligen mycket nöjd med mina kläder.
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: