Trompe l´oeil dvs det handlar endast om att lura ögat

De flesta frågor handlar faktiskt om viljan att förlänga sin siluett men jag får också frågor ifrån långa kvinnor som önskar tips om hur de skall klä sig för att se lite kortare ut. Ju fler horisontella linjer man har i sin klädsel desto kortare ser man ut. Anser man sig ha för långa ben i förhållande till överkroppen bör man inte stoppa ned skjortan eller toppen i byxan eller kjolen utan bära den utanpå. En nedhasad midjelinje (se klänningen med randig överdel och mörkblå underdel) förlänger överkroppen och då uppfattas benen som kortare. En lång tunika/tröja eller jacka ger samma effekt. Undvik alltså korta eller nedstoppade tröjor om ni vill få bättre proportioner mellan över- och underkropp. 
Besök gärna min hemsida colorme.se  där ni får mer information om min verksamhet såsom rådgivningar, workshops och föreläsningar för privatpersoner och för företag. De fina bilderna har jag lånat av Modevillan en butik som jag skall besöka nästa gång jag åker till vår kunliga huvudstad. Har ni fler frågor så är min frågelåda ständigt öppen så maila mig på [email protected].
 
 
 
 
 
 
 
 
Kategori: