Varför passar jag inte i en denim-jacka?

 
Så skrev en av mina följare. Eftersom jag inte har någon närmare information så blir mitt svar allmänt hållet.

För att kunna ge ett personligt svar i färg, stil, klädkoder är det bara att boka en distansrådgivning med mig för 750kr. Hör av er via mail [email protected] så får ni mer information.

Idag kan vi väl kalla denim för ett klassiskt material för alla har vi väl någon gång ägt ett par jeans.

Materialet patenterades ca 1870 av två herrar varav den ena hette Levi Straus, ett namn/varumärke som det flesta av oss känner till.

Det kan bero på den personliga stilen men även figuren och färgen spelar in.

Exempelvis - den klassiska kvinnan, och mannen med för den delen, bär hellre en annan jacka än just en i denim. Den ger antingen causalt eller coolt intryck i deras ögon.

Alla som har en naturlig insida och föredrar bekvämlighet framför trender tycker det är ett perfekt.

När det gäller figuren så är denimtyger relativt styva och bygger därför volym. De passar därför bättre för alla som har en ganska rak kroppsform. Kvinnliga kurvor måste kläs fram i denim med stretch för att komma till sin rätt.

Många denimfärger ligger även på den mjukare delen av färgskalan så färgen är inte heller helt oviktig i sammanhanget.