Bloggande

Noterade alldeles nyss att jag skrivit 938 inlägg sedan den dagen för ca fyra år sedan då min dotter tyckte att jag skulle börja blogga något som jag själv var väldigt tveksam till eftersom jag trodde att det skulle vara för svårt. Jag medger att det var lite stökigt i början och speciellt när det gäller bilder. Idag kan man väl säga att jag blivit varm i kläderna men naturligtvis har jag fortfarande massor att lära mig. Om du funderar på att börja blogga kan jag verkligen rekommendera dig att kontakta Linda på Ekko Web Solutions som kan lotsa dig vidare in i bloggandets värld. Under maj månad var jag med i Lindas testgrupp Företagarens Bloggutmaningen men jag deltar också i samma utmaning nu i juni. Dessa utmaningar har givit mig bloggvänner lite varstans i landet och jag har fått kunskap genom att läsa deras bloggar som jag kanske inte annars hittat.
Bloggandet har en viktig funktion att fylla för genom din blogg kan du som företagare skaffa kunder eller om du tillverkar något sälja dina alster. Ge inte upp i förtid för det är precis med en blogg som med business att det inte fungerar över en natt. I början kanske man bara har ett fåtal läsare men med tiden bygger du upp en läskrets som sedan följer dig eftersom ni delar samma intressen. Det händer oss alla att antalet besöker minskar ibland för att sedan skjuta i höjden igen vilket kan bero på många olika saker men så är det ju med allt annat ockå dvs ibland flyter vårt arbete och vårt liv medan det känns motigt andra dagar. Om det är någon av er som gör slag i saken hör av er så att jag också kan börja följa era bloggar. Stort lycka till!