Modevisning en magisk afton i Långedrag

Tiden rusar iväg i en virvlande fart. Idag för en vecka sedan hade Livbojen sitt event i Långedrag då Musa Mode visade sina vackra höstkläder och jag höll mitt kåseri om 1700-talets Mode och länkade det till dagens trender. Carin i Göteborg var med oss hela kvällen och föreviga vår fantastiska kväll ute i Långedrag. Det var nog en av de varmaste kvällarna i september och bryggorna var fulla av människor med picknick-korgar. Många passade också på att ta kvällsdopp innan solen sakta sänkte sig och färgade himmel och hav i ett vackert rosenskimmer. Här följer några bilder ifrån kvällen. Carin har tagit kortet på mig och min klänning. De andra korten har jag fotat med min mobil.
 
 
Under 1700-talet var det viktigt att man klädde sig enligt "kollektivitet" det vill säga den klass man tillhörde så någon personlig stil var det inte tal om. Modets former återspeglades i arkitektur, interiör, möbler och detaljer vilket skapade en vacker enhet vilket var viktigt för dåtidens människor.
Till tonerna av 1700-talsmusik av Roman, Vivaldi, Hayden m.fl avslutades kvällen med en modevisning där modellerna visade många vackra  kläder ifrån butik Musa Mode. Det blev en magisk afton som vi alla alltid kommer att minnas.
Stort tack till Livbojen Göteborg och till alla som gästade oss, Katarina som driver Musa Mode, Viktoriagatan 11 och till alla fantastiska modeller och till vår underbara fotograf Carin i Göteborg som vara med oss hela kvällen och tog så många underbara foton. 
Här har Carin fågat mig med min egen 1700-talsklänning. Klänningen är ett mellanting mellan robe á la francaise och robe á l´anglaise. Vad som skiljer dessa klänningar åt återkommer jag till vid ett senare tillfälle på bloggen.