Vemodigt

Så var tre veckors semester över och det är snart dags att kasta loss. Vi har visserligen varit i Göteborg vid flera tillfällen för att jobba men nu är dags att starta på allvar. Det här hänt mycket under dessa dagar uppe i mitt kära Bohuslän. Många trevliga gäster har besökt oss vid olika tidpunkter, vi har blivit inbjudna till flera trevliga födelsedagskalas och deltagit i räkfrossa på bryggan. Jag har också blivit "kidnappad" och stylad i kläder och fotriktiga skor från Myrorna som en försenad födelsedagspresent. Mina vänner dukade upp en god lunch med bubbel och rosé i ett fint litet hus med en underbar utsikt över skärgården runt Lysekil. Dagen avslutades med middag där vi först blev bjudna på förrätt hos ett par, därefter var det huvudrätt och nytt värdskap i nästa hus för att sedan avslutas med dessert och kaffe hos det tredje paret. Vädrets makter var inte riktigt på vår sida under de två första veckorna men i förrgår kom högsommaren och då har man glömt allt regn och all blåst. Av besöksstatistiken kan jag utläsa när det varit riktigt dåligt väder för då har antalet besökare varit dubbel så stort som under de soligare dagarna. Jag vill åter en gång tacka er för att ni besökt min blogg även i dessa semestertider. Ni som har semester önskar jag en god fortsättning och för alla er som börjar jobba imorgon önskar jag en riktigt bra arbetsvecka. Detta har varit min bloggplats under min ledighet och det är lite vemodigt att resa måst jag medge.





Kommentera inlägget här: