Skall jag ha guld eller silver?

I måndags var det nätverkslunch hos Företagarna och idag skall jag till Grand Hotel Opera på Meet&Eat för företagande och styrande kvinnor i Göteborg. Imorgon är jag bjuden av vår bank för att titta på deras nya kontor. Sedan tar jag ledigt ifrån alla möten. Önskar er alla en riktigt trevlig helg.
 
Att glänsande material är hösten hetaste trend har nog inte undgått någon och ju mer som glänser i din klädsel desto bättre om man skall följa alla tips. Personligen skulle jag eventuellt kunna tänka mig en topp i silver till en i övrigt ganska enkel klädsel.
 
Skall jag ha guld eller silver? Detta är en fråga som jag har fått massor av gånger under årens lopp. När det gäller gamla arvesmycken eller smycken som man fått vid något mycket speciellt tillfälle eller av någon som man tycker mycket om spelar metallfärgen ingen roll. Det är en helt annan sak när man skall köpa billigare bijouterier förstås. Tips: om ni trivs bäst i varma toner som persiko, laxfärg, tomat, terracotta, olivgrönt etc satsa på guld eftersom denna färg har samma underton. Förr i tiden var det otänkbart att mixa guld- och silversmycken. Man kan fråga sig varför?
 
Har ni svårt att hitta rätt färger och det är ett virrvarr av regnbågens alla färger i garderoben är ni välkomna på en färgkonsultation i min studio.
Precis som igår kommer dessa två bilder ifrån Ralph Lauren's aw 2012 kollektion.
 
 
 Ett billigare alternativ hittade jag hos H&M
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: