Mint och vintervitt

Solens strålar lyser rakt in på mitt skrivbord och försöker locka ut mig på en promenad längs havet. Med tanke på att det är den sista i månaden och att jag ligger efter lite med pappersarbetet får jag tyvärr tacka nej och vackert stanna kvar inomhus. Jag har precis skrivit den sista fakturan i januari och noterar att jag har fördubblat min omsättning jämfört med förra januari. Sådan läsning är trevlig och jag blir naturligtvis oerhört glad och tacksam.

I eftermiddag skall jag skriva en liten blänkare till ett event som jag skall deltaga i under april. Det kanske verkar långt tills dess men eftersom inbjudan skall tryckas och distribueras så är det deadline snart. Jag skall försöka hinna fixa lite bilder med vårens färger och trender för en konsultation i mitten av februari, boka ett par kundbesök och på fredag har jag en halvdag med ännu grupp elever. Jag har inte glömt bort kollaget ifrån Uddevalla som jag lovat att lägga ut och hoppas kunna servera detta här imorgon.

Himlen och havet som jag ser ifrån mitt kontorsfönster skimrar i alla härliga kalla toner från mint till vintervitt. Blått i alla nyanser kommer förresten att vara en av trendfärgerna under våren vilket jag personligen gillar skarpt. Blått är min älsklingsfärg och det är jag inte ensam om att tycka.

För ett litet tag sedan berättade jag att de fem första som kommenterade ett inlägg på min blogg skulle få en liten gåva av mig. Det finns en present kvar och den sänder jag till dig som skriver en kommentar och berättar vilken som är till din älsklingsfärg och gärna också varför det blivit så.

Färg- och stilkonsult Elisabeht Bövik finns nu också som en egen sida på facebook. Tack på förhand för alla nya tryckningar på "gilla-knappen" :-)



Kategori:
Monica Lehrbacker:

Vad vackert det låter, mint och vintervitt.

I vår är det alla aqua och himmelsblå toner som är mina favoritfärger. Så just precis nu tittar jag ut genom mitt kontorsfönster och ser himlen och dess färger i solnedgången och då måste jag lägga till färgen mandarin. Kombinationen av dessa två som man ser dem sent på eftermiddagen en kall januaridag är helt fantastiskt.

Lollo:

Så fint kort på dig:-)) Du glömde nämna i din kalender middag med väninnorna!!

Kram Lollo

Elisabeth:

Tack Monica för din fina kommentar om vad färger betyder för dig. Den sista gåvan sänder jag till dig! Kram

Tack Lollo för din vänskap och för dina fina kommentarer. Dagens kommentar gav mig ett bra tips på ett nytt inlägg.

Kram

Kommentera inlägget här: