En kväll i Paris

Modevisningen igår på Flique i Underjorden vid Davidshalls torg blev mycket lyckad. Modellerna flanerade runt på den vackra bakgården i underbart vackra och tidlösa kläder under genuin 50-talsmusik. Människor stod på sina balkonger och titta ned på modevisningen, en hund var också intresserad och butikens kunder satt vid småbord med ett gott glas vin i handen. Känslan av en Kväll i Paris infann sig precis som det stod på inbjudan.
Idag skall jag avlägga ett kort besök i en annan butik. Sedan blir det en enkel lunch innan det är dags för ett riktigt spännande möte med en kvinna som jag inte träffat tidigare. Om allt klaffar kan detta möte bli en start på något riktigt, riktigt spännande. Två rådgivningar verkar också bli av här i Malmö och flera har mailat mig för mer information om upplägg och priser. Att försöka göra det bästa av sig själv, att se på sin kropp på ett positivt sätt, att skapa en utsida som signalerar lagom (som är så viktigt här hos oss) mycket självförtroend och att jag verkar kompetent eller helt enkelt att skapa en utsida som förstärker ditt företags profil och din personlighet gör skillnad. Är man flera på samma arbetsplats återkommer jag till vikten av att skaffa sig några minsta gemensamma nämnare vad gäller utsidan. Ikväll väntar en trevlig middag och imorgon har vi blivit inbjuda på frukost. Det ser vi fram emot väldigt mycket.
Att enkel tidlöshet är den bästa basen i din garderob ser vi på denna bild som jag bloggade om för ett par år sedan. Dräkten kunde lika gärna kommit ifrån 40-talet eller varit med på modevisningen igår. Sådana plagg är en bra investering. Trevlig helg!




Kommentera inlägget här: