Shoppa med mobilen

Ställer samma fråga till er som jag brukar göra under mina föreläsningar och rådgivningar. Kommer ni ihåg vilka plagg som finns i er garderob?
 
För att minnas vad som gömmer sig på hyllorna är mitt tips att ni fotar garderoben och sparar bilderna i mobilen som vi alltid bär med oss. När ni sedan strosar runt i butikerna och hittar något som ni inte kan leva utan tittar ni bara i mobilen och ser hur det nya plagget stämmer kombinationsmässigt. Passar det bara ihop med ett befintligt plagg fundera över om du verkligen behöver plagget. Man bör också hoppa över ett köp om det bara kan bäras tillsammans med två andra plagg. Om det däremot kan matchas med tre eller ännu fler plagg börjar det bli intressant. När jag har uppdrag i skolor brukar eleverna och jag sedan summera alla "icke köp." De blir alltid lika förvånade över hur stor summan blir. Det visar sig nästan alltid att denna summa skulle ha räckt till det där dyra plagget som de tittat på men inte ansett sig ha råd med. Dela gärna med er av era summeringar.
 
Fotot är ifrån min dotters garderob. Jag gillar att hon använder samma typ av hängare och krokarna är vända åt samma håll. Den lila jacka bar jag faktiskt på min realexamen när jag var 16 år gammal. Till jacka hörde en lila kjol men kjolen har försvunnit vid någon flytt tyvärr.
 
Imorgon blir det inget inlägg så jag önskar er en skön helg idag istället.
 
 
 
 
Lollo:

Vilket bra tips Elisabeth.Har många icke köp i garderoben men jag gillar även dom på ett sätt och vill nog inte vara utan mina spontana köp:-) Kramar

Svar: Tack så mycket Lollo för din kommentar! Du är alltid så välklädd och snygg så jag tycker också att du skall fortsätta med dina spontanköp. Kram Elisabeth
Elisabeth Bövik

Kommentera inlägget här: