Stagea om med gammalt och nytt. Välkomna hem till mig.

Det är på samma sätt med bostad och inredning som det är med kläder. Det är så lätt att bli hemmablind och man förstår inte hur man skall kunna förändra utan att det kostar på tok för mycket. Jag är så tacksam över att ha en dotter som verkligen har den rätta känslan att skapa nya intryck med enkla medel. När hon var hemma under helgen strosade vi runt i butiker och besökte bl.a Hemtex. Vi skulle också tagit en tur till IKEA men så hade alla andra också tänkt så det besöket blev inte av.
Tänk vad två nya kuddar, tre små vaser, en bänk som stått i ur och skur på altanen som nu fick flytta in i värmen, omplacering av en tavla och lite kvistar ifrån trådgården kan förvandla ett hem. Denna omsteaging kostade mig inte mer än ca 600:- och jag är så nöjd med resultatet.
Om ni har en grafitgrå soffa hemma och tycker att de kuddar i svart/grått/vitt som jag valt skapar för mycket kontrast är mitt tips att välja kuddar och detaljer i mjukare rosa. blåa och ljusgråa toner.
När man bokar en stilrådgivning hos mig för man ta med sig kläder som man älskar och som man köpt men kanske aldrig använt. Då är det jag som tipsar er hur ni kan kombinera era oanvända kläder med favoritplaggen och genom att addera accessoarer som smycken, bälten, scarfs etc ge er en helt ny garderob.
 
 
Kategori: Elisabeth, Färger, Tips; Taggar: Steagning, inredningstips, färger, kontraster, mjuka toner, bänk, altan, vaser, kuddar, kvistar, krstallkrona,
Kommentera inlägget här: