Snygga ögonbryn ramar in ditt ansikte och ger en klarare blick

När jag deltog i  "gör om mig" dagen med Innerstaden Göteborg förra veckan startade vi hos Life Long Clinic på Vasagatan 58 som förutom många härliga behandlingar också formar och färgar ögonbryn och fransar och resultatet blev väldigt snyggt.
Det är ju synd om man valt kläder med omsorg och varit noga med sin makeup men kanske inte tänkt på att ögonbryn och fransar också behöver lite omvårdnad efter sommar, sol och salta bad. Jag brukar säga att ögonbrynen är för ansiktet vad ramen är för tavlan. Jag har sett många exempel på hur blonda kvinnor med ljusa drag fått alldeles för mörka ögonbryn vilket gör att man tittar mer på brynen än på ansiktet i sin helhet. Är man t.ex lite gyllene i sina egna färger så behöver brynen också en varmare brun nyans för att helheten skall bli fin. Så är det också med en inramad bild eller målning. Den framträder så mycket finare i en ram som harmonierar med motivet.
Life Long Clinics blogg kan ni läsa mer om färgning, formning av fransar och ögonbryn. För den som har en fin form och endast behöver bättre på brynen lite grand rekommenderar jag välja en lämplig ögonskugga och jobba med en pensel istället för att använda en penna..
Bildkälla:  Make-up manual / Colourmebeautiful
 
 
 
 
Kategori:
Kommentera inlägget här: