Annikas äventyr som Instagram-drottning
Idag välkomnar jag Annika Elgeskog som driver företaget Your Personal Web Voice som min gästbloggare.

Mitt äventyr som "Instagram-drottning" började med ett gult radhus. Resan som just har startat fortsatte via drömmar om att flyga helikopter ut till en plattform och tillbaka till min lilla glasveranda på det blå huset.
Denna lite krokiga resa har som alla andra resor innehållit många fantastiska möten. Håll med om att det är kul att ett företags tillblivelse innebär så mycket mer än siffror och blanketter och tråkiga sysslor!
I höstas började jag testa olika idéer för att kunna hjälpa småföretagare att använda Instagram i sitt företags marknadsföring. Jag genomförde två olika utbildningar via Facebook och Instagram och testade även att skicka mejl med uppgifter. Båda kurserna lärde mig väldigt mycket om vilka behov som småföretagare har när det gäller att finnas och synas på Instagram.

Jag har tagit emot feedback från flera kursdeltagare och tack vare dessa värdefulla åsikter har jag nu bestämt mig för att lansera en helt ny produkt för småföretagare på Instagram där vi tillsammans kan ta oss till nästa nivå. Är du nyfiken på hur så anmäl dig till ett gratis webinar på torsdagen den 29 januari kl 12.00
Tills vi ses på torsdag, skickar jag med några snabba tips för ditt Instagramkonto för företaget.
- Använd alla 150 tecken som finns tillgängliga för dig när du skriver texten för profilen. Tänk på att denna text är det viktigaste sättet du har att snabbt fånga besökares intresse. Skriv gärna i punktform med några färgglada emoijis som fångar ögat. Berätta vad du är bra på och varför du finns på Instagram.
- Glöm inte att tänka värde, varje gång du postar en bild på Instragram. - "Ger denna bild något värde för mina följare?" Har du ett Instagramkonto för ditt företag så undvik att vara privat men var gärna personlig.
- CTA, call to action, är det viktigaste redskapet vi har på Instagram (och alla sociala medier). Tala om för dina följare vad du vill att de skall göra. Till exempel, tagga en vän som behöver denna information, gå till min hemsida, anmäl dig till mitt event.