Hiss eller diss med osynliga strumpor?

Personligen tycker jag att dessa sockor, step-socks, passar till jeans, chinos och sneakers, mockaskor etc d.v.s till en mer avslappnad klädsel. Jag har däremot mycket svårt att förlika mig med denna trend tillsammans med en klassisk kostym, skjorta, slips och mörka skor. Men alla tycker inte likadant som ni kan se på denna video som jag hittade hos Manolo.se. Här talar man om att det viktigaste är att man själv känner sig bekväm och kan stå för sin personliga look vilket naturligtvis också är en viktig synpunkt.
En åsikt som många delar som bär step-sockor är att det känns väldigt genant när man är bortbjuden och tar av sig skorna. Behöver herrarna kanske man bära med sig ett par vanliga "innesockor?" Det ser ju lite konstigt ut att gå barfota när man är uppklädd för en trevlig middag hemma hos goda vänner. Hur skulle ni göra?
Skulle vara så kul att höra vad ni tycker om step-sockor. Är jag konservativ i överkant kanske? Är det en hiss eller diss?
Jag håller fortfarande på att kurera en enveten förkylning som
stoppad mig från att vara med på en trevlig middag uppe i Bohuslän.
Önskar er en trevlig helg och vi hörs nästa vecka igen.
Bilderna har jag lånat ifrån Pinterest.
 
STORARTAT!:

Jag är ju inte man, men har söner, som oftast inte har strumpor i skorna. Jag tycker att det är ganska fräckt och störs inte av det. Om jag kom bort så skulle jag behålla skorna på - de är alltmer en del av hela utstyrseln och är "pricken över i:et" mycket mer nu än förr.
Stepsockor har jag heller inget emot, men håller med dig om att de passar bättre till shorts, chinos etc. än finbyxor. Då föredrar jag inga sockor alls eller vanliga sockor. Så tycker jag!

Krya på dig och bli frisk från din envetna förkylning!
Kram från mig

Svar: Hej! Tack för din kommentar. Det är intressant detta med olika trender. Många gånger är det säker också en generationsfråga. Linnéa har du ju träffat men nog inte sonen. Han är född 1981 och han gillar inte dessa sockor fastän han i övrigt är kreativ. Däremot bär han hatt året om fast i olika färger och material förstås.
Önskar dig en trevlig helg
Kram
Elisabeth
Elisabeth Bövik

Kommentera inlägget här: