THE SALE IS ON!

I varje butiksfönster skyltas det med REA och det är lätt att falla för frestelsen och lusten att skaffa sig något nytt till ett bra pris. Men för att det nedsatta plagget skall bli ett riktigt bra köp ställ er följande frågor:
  • är färgen bra?
  • passformen perfekt?
  • är det min stil?
  • kan det nya plaggen kombineras med de övriga jag har?
  • smickrande för figuren?
  • har jag redan liknande?
  • är plagget för trendigt och kanske snart redan är ute?

Om bara en eller två frågor får ett positivt svar blir reaplagget inget fynd. Det riskerar att bli ännu ett uddaplagg som bara tar plats och skapar irritation. Men uppfyller plagget tre och flera av ovanstående kriterier så blir det ett bra köp. Ja då kan man rent av kalla det för en investering.

Jag har funderat mycket över själva shopping-proceduren. Kan det vara så att det är upplevelsen, själva kicken eller den härliga känslan vi vill åt? Vad tror ni?

Skulle vi kunna skapa samma känsla när vi ex står vid fiskdisken eller charken och ser en fin bit torskrygg, hälleflundra, skaldjur eller en fin och mör oxfilé? Eller att vi satsar på en riktigt lyxig Champagne inför nyårsfirandet istället för att köpa ett plagg som är snarlikt många som vi redan har.

Detta och mycket mer får ni stor kunskap om i någon av mina workshop som startar redan i januari. Här på min hemsida http://colorme.se/program.html ser ni all information och här finns länk för er anmälan.

Jag ser att det endast finns fyra platser kvar hos ABF i Göteborg i februari. Det börjar också fyllas på hos Studieförbundet i Lysekil så vänta inte för länge med er anmälan om ni vll hänga med på en färgstark och stilig workshopshelg.

Kommentera inlägget här: