Våga och du kan vinna!

Jag bloggade ju nyligen om hur man skall förbereda sig för s.k. kalla samtal som vi alla måste göra av och till i livet vare sig det gäller arbete eller privat.

Ett av mina s.k kalla samtal för att berätta om min verksamhet besvarades av den fantastiska verksamhetsutvecklaren hos Studieförbundet Vuxenskolan i Lysekil.
  • Detta samtal blev början på många härliga uppdrag som ni alla fått ta del av i ord och bild på olika sociala medier.
  • Detta samtal gav mig också chans att återvända till mina gamla hemtrakter på Stångenäset/Sotenäset som betyder så oerhört mycket för mig.
  • Detta samtal gav mig också chans att coacha fina kvinnor i olika åldrar igenom deras färg- och stilresa.
  • Det samtal gav mig också chans att utvecklas som kursledare genom de utvärderingar som ni alla delade med er.

En kurs jämför jag med en fest. Det är inte enbart värden och värdinna som gör festen utan det är lika mycket gästernas förtjänst. Så ett riktigt stort och innerligt tack till er alla som deltagit i mina workshop både i Lysekil och i Göteborg. Ni har alla del i de fina utvärderingarna jag fått.

Jag vet av egen erfarenhet att kalla samtal är jobbiga. Men tänk på vad du kan missa om du inte vågar lyfta på luren. Det enda som kan hända är ju att vi får ett NEJ. Farligare än så är det inte. Tänk istället på alla de JA som du kanske missar genom att inte våga att slå det där numret du har framför dig. Våga och du kan vinna!

Jag var tveksam till om jag skulle dela med mig av denna fina feedback. Det kan ju verka skrytsamt eller att jag har drabbats av svår hybris. Men så slog mig tanken. Om jag skall kunna lyfta och inspirera andra att gå utanför sin komfortzon måste jag ju själv våga. Så jag tog beslutet att dela med mig av denna utvärdering jag fått efter en av mina workshop och som naturligtvis gjorde mig väldigt tacksam och glad.

"Känner mig så nöjd med kursen. Känns som jag vet PRECIS nu har jag ska tänka. Du är också så chosefri och naturlig, så bra på att skapa kontakt och att göra oss kunder avslappade och orädda.
Du är också så duktig på att "lyfta fram oss" och göra oss nöjda med oss själva. Så uppmuntrande! Du passar som hand i handske för ditt jobb!"

Kommentera inlägget här: