Tävla och vinn en hel garderob

Hittade denna tävling hos La Redoute. När du klickar på plaggen på den stora bilden får du upp alternativ som du kan välja istället. Byxan kan du t.ex. byta ut mot olika modeller på kjolar och istället för de fina festskorna kan du klicka fram ett par boots att ha till jobbet. Det är ganska intressant att se hur det total intrycker förändras fastän bara ett enda plagg byts ut. Så är det i verkligheten också. Det räcker t.ex med ett par oputsade boots eller stövlar för att helhetsintrycket inte skall se lika bra ut. Den första bilden är den du möts av på deras hemsida och den andra bilden tog jag fram när jag satt i telefonen och väntade på att mitt samtal skulle kopplas fram. Vilka plagg skulle du välja?
Önskar er en fin 1:a advent!
 
 
 
Kategori:

Modemingel hos Masoh

För ett tag sedan fick jag en trevlig bokning att deltaga i en Modemingelkväll hos Masoh. Förutom en kort personlighetstest, olika sjalknytningar blev det också superkorta färgminuter framför spegeln.
Jag blev imponerad över deras stora urval av snygga kläder men också över den fina service som de ger sina kunder. Jag talade ju om vikten av att ge god service i gårdagens inlägg och Masoh är en butik som tar hand om sina kunder på allra bästa sätt.
 
 
 
 
Kategori: Elisabeth Taggar: Modebutik, service, bokning, modemingel, personlighetstest, sjalknytningar, färgminuter.

Liknande inlägg

En nöjd kund för budskapet vidare

För några år sedan hade jag utbildning för personalen i en modebutik i ett köpcentra i närheten av Göteborg. De hade fått tips att anlita mig för att kunna ge sina kunder bättre service. Ju mer man känner till om färg och form desto lättare och snabbare kan man hjälpa sina kunder att hitta passande färger och detaljer på kläder. De teoretiska kunskaperna fick de sedan omsätta i praktiken i sin butik.
Jag minns särskillt en kvinnlig kund som var ett mycket bra exempel på den klassikt chica stilen. Hon gick omkring bland kläderna utan att verka hitta något som hon tyckte var intressant nog att prova. När jag tipsade en ur personalen att visa kunden en viss topp och kjol blev kunden förvånad och frågade hur vi kunde veta att det var just denna typ av plagg hon var ute efter. Expediten blev glad, kunden blev nöjd och en kund som är nöjd med sitt inköp kommer att föra detta vidare till sina vänner.
Att ge något utöver det vanliga är ett bra sätt att få riktigt nöjda kunder!
Söker ni utbildning i färg och stil för era butiksanställda, vill ni förstärka företagets varumärke genom lämpliga klädkoder och färger, vill du ha bättre struktur i din garderob, vill du urskilja dig ifrån mängden på ett positivt sätt? Hör av er till mig så skräddarsyr vi gemensamt en utbildning som passar just din verksamhet. Kontaktuppgifter hittar ni på min hemsida www.colorme.se.