Shoppingtur till Lysekil

Beklagar att det har varit lite si och så med uppdateringen men min man och jag har hållit på med smärre måleriarbeten i en fin liten 1:a i Malmö dit vår dotter precis har flyttat för högskolestudier. Just nu förbereder jag ett kundbesök och en föreläsning under september. Mina föreläsningar startar alltid med ett par bilder ifrån mina gamla hemtrakter i Bohuslän dvs Bohus-Malmön, Hunnebostrand eller Lysekil. För mig som företagare och som bohuslänning är det viktigt att försöka inspirera så många som möjligt att besöka denna del av kusten även vid andra årstider än under de smått kaotiska sommarveckorna. När jag hade en trevlig kvinna ifrån Lysekil på färgrådgivning för några veckor sedan frågade jag henne var hon brukar shoppa kläder och fick ett mycket klokt svar "jag försöker alltid handla så mycket som möjligt i Lysekil". Jag hoppas att många gör som min kund. I dagens GP finns en artikel om samma ämne dvs att kustorterna söker dragplåster under hösten och vintern och drömmer om en längre säsong. Varför inte ta bilen och göra en heldagsutflykt en lördag framöver och upplev vad t.ex Lysekil har att erbjuda i shoppingväg. Jag har en väninna som numera göra alla sina inköp i Lysekil. För att nämna några butiker så har Kapten Frans i norra hamnen mycket härligt i frotté, vackra canvastavlor etc. Hos Penny Lane, Julias och Soda på Kungsgatan samt LL1903 vid Kungstoget finns precis lika många snygga märkeskläder som här i Göteborg. Hos Mix Interiör hittar den inredningsintresserade det mesta för hus och hem. Med bil tar resan ca 1 tim och 50 min och med buss ca 2 timmar (inga byten). När jag tänker efter så behöver jag en ny morgonrock. Denna som jag hittade hos kapten Frans skulle jag mycket väl kunna tänka mig.

Lollo:

Det finns många fina affärer i Lysekil och vi hittar alltid några fynd varje år. Presenter köps hos Mix. Dock lite dåligt med underkläder.// Lollo

Jessica Forsström:

Vad roligt att du gillade butiken, kommer allt ihåg de gångerna ni var innte i butiken! Nu har vi fått in ännu mer morgonrockar & inredningsprodukter. För efter en härlig sommar har vi nu öppet fredagar 11-18 & lördagar 11-14 men webbshoppen är öppen dygnet runt :)Varmt Välkommen när ni är Lysekil nästa gång!

Kommentera inlägget här: