Frisyrtrender

Christina Mattson (dinfargochstil.se), frisör samt färg- och stilkonsult som har sin verksamhet här i Göteborg, är min första gästbloggare. Hon kommer att dela med sig tips om frisyrer och god hårvård på min blogg. Eftersom jag själv inte är frisör rekommenderar jag mina kunder att kontakta Christina när det gäller färger och former för frisyren. Hon är delägare i Salongen Hos Tina, Aresgärde 7-8, vid Tuve torg och nås på tel nr 031-554230 om ni behöver häljp.
 
Arbetslivet som frisör och färg- och stilkonsult är otroligt roligt. Våren och försommaren är nog den mest kreativa och inspirerande tiden på året för oss frisörer. Denna säsong har luggen varit het och jag gissar att det är Loreen som inspirerat oss. Förutom hennes numera så välkända lugg så förekommer också flikiga, korta och assymetriska luggar. Vilken typ av lugg man skall välja beror på ansiktets form och proportioner. Alla har inte en ansiktsform som kan bära upp Loreens tunga lugg. Jag säger därför tack och lov för sindbenan och snedluggen som kan varieras i det oändliga. Om ni följer länken kan ni åter en gång njuta av den svenska schlagerframgången.
 
Rent generellt kan man säga att ett avlångt ansikte med hög panna klär bäst i lugg eftersom luggen gör att ansiktet upplevs som kortare. En runt ansikte däremot ser ännu rundare ut med hellugg. För denna ansiktsform brukar jag rekommendera en sidbena eftersom den förlänger ansiktsformen. Hilary Duff's frisyr är lättare att bära och passar betydligt fler ansiktsformer.
 
 
 
 
 
Anna-Carin:

Bra luggtips:)

margareta mattsson:

bra att få tips på en kunnig frisör

lasse hagman:

Trevligt att läsa, men vad gäller för oss män? Skall snart klippa mig. :-)

Camilla Thorsell:

Bra tips....Lyxigt att ha en frisör som är färg o stilkonsul :-)

Camilla Thorsell:

Stilkonsult menade jag ju....:-)))

Sandy:

Väl skrivet! :) En stark premiär.

Kommentera inlägget här: