Tvåfärgade skor

Ser ut som om jag behöver mina solglasögon när jag sätter mig i bilen för att köra upp till Stångenäset idag. Så härligt när solen visar sig och dessutom har företaget som jag skall jobba hos i dag en helt fantastiskt underbar utsikt ut över havet.
Under helgen var jag på trendspaning på Frölunda Torg och hittade bl.a dessa snygga skor hos Skorett. Hade klackarna varit något lägre hade jag inte tvekat. Jag blir nämligen längre än min man i skor med en sådan klackhöjd. Detta är kanske en petitess men det känns inte bekvämt för mig. När jag har föreläsningar för elever brukar jag fråga vad andra tycker och svaren varierar mycket. Vissa har aldrig tänkt tanken medan andra känner som jag. Bland killarna finns det också olika åsikter om detta.
Det skulle vara kul att höra av ni tycker?
Den 1 april drar jag vinnarna bland alla som "gillat" min facebook-sida så det finns några dagar kvar ännu. Sidan heter Färg- och stilkonsult Elisabeth Bövik. Skall bli kul att se hur många "gillningar" vi kommer upp i. Tack för förhand och ha en riktigt härlig dag

Lollo:

Häftiga men har lite svårt för bredden på klackarna. Lite för tjocka tycker jag.

Eva Vester:

Jättefina skor verkligen, men jag måste nog hålla med om att det inte känns så roligt att vara längre än mannen man är tillsammans med. Det är väl något som vi har inpräntat i hjärnan sedan länge och som är svårt att få bort för egentligen borde det väl inte ha någon betydelse. Så det är väl lika bra att säga att vi alla får göra efter eget huvud...Kärleken har inte någon speciell längd!!!

Kommentera inlägget här: