Chic med din bästa bas

Denna vecka har varit väldigt intensiv och jag har varit uppbokad på olika möten varje kväll. Imorgon blir det heldag med styling i färg och stil för den manliga företagaren som deltog i min tävling på företagarnas Allt för ditt företag nyligen. Kvinnan är redan klar och jag var och tittade på alla fina foton hos Carin Signeskog i onsdags kväll. Ser så fram emot att presentera före- och efterbilder här på bloggen inom en mycket snar framtid.
Igår visade jag några mycket enkla plagg ifrån HM. Idag lånade jag en bild ifrån designern Linda Carléns facebooksida som är helt "klockren" när det gäller att skapa elegans av mycket enkla plagg. Grunden är en klänning och en kappa som är mycket klassiska och i färger som är är neutrala. Med en enkel uppsatt frisyr, ett maffigt halsband, några armband och en snygg väska har kvinnan skapat elegans av sina bästa basplagg. Med ett sådant stort halsband och solglasögon hade det blivit för många detaljer och överarbetat om hon också haft örhängen.
Glöm inte att ni kan få tips och råd med det mesta som har med utsidan att göra på min blogg, men först måste ni ju sända era frågor till mig:)
Önskar er alla en riktigt fin första advent
 
 
 
 
 
 
Kerstin vickers:

Jättefin bas kombination, som just är enkel och väldigt snygg! Det enda jag är lite fundersam över är armbanden. I mina otränade ögon är hon väldigt chic, tills jag ser hennes många armband. Enligt mitt tänkande skulle hon istället antingen ha ett stort , rejält armband, eller inget armband alls. Är jag helt ute och 'cyklar' här? Trevlig helg

Elisabeth:

Hej Kerstin! Tack för din kommentar och du är inte alls ute och cyklar. Oftast är man inte enbart en stilpersonlighet utan en mix av två eller tre. Är det den klassiska sidan man känner mest för har man inget behov av för många detaljer. Då är ett maffigt halsband och ett stort armband perfekt. Är man däremot smått dramatisk istället lägger man gärna till lite fler accessoarer. Det blir lite för lite för de dramatiskta personerna med enbart ett armband och halsband. Med andra ord tänker du helt riktigt. Önskar dig en fin och stämningsfull 1:a advent.

Kommentera inlägget här: