En nöjd kund för budskapet vidare

För några år sedan hade jag utbildning för personalen i en modebutik i ett köpcentra i närheten av Göteborg. De hade fått tips att anlita mig för att kunna ge sina kunder bättre service. Ju mer man känner till om färg och form desto lättare och snabbare kan man hjälpa sina kunder att hitta passande färger och detaljer på kläder. De teoretiska kunskaperna fick de sedan omsätta i praktiken i sin butik.
Jag minns särskillt en kvinnlig kund som var ett mycket bra exempel på den klassikt chica stilen. Hon gick omkring bland kläderna utan att verka hitta något som hon tyckte var intressant nog att prova. När jag tipsade en ur personalen att visa kunden en viss topp och kjol blev kunden förvånad och frågade hur vi kunde veta att det var just denna typ av plagg hon var ute efter. Expediten blev glad, kunden blev nöjd och en kund som är nöjd med sitt inköp kommer att föra detta vidare till sina vänner.
Att ge något utöver det vanliga är ett bra sätt att få riktigt nöjda kunder!
Söker ni utbildning i färg och stil för era butiksanställda, vill ni förstärka företagets varumärke genom lämpliga klädkoder och färger, vill du ha bättre struktur i din garderob, vill du urskilja dig ifrån mängden på ett positivt sätt? Hör av er till mig så skräddarsyr vi gemensamt en utbildning som passar just din verksamhet. Kontaktuppgifter hittar ni på min hemsida www.colorme.se.
 
 
 
 
 
 
Kategori: Elisabeth Taggar: Varumärke, klädkoder, kunder, färg, form, chich, klassisk, personal, expedit, utbildning, butiksanställda, skräddarsyr.
Kommentera inlägget här: