En listig smugglardrottning har härjat på denna plats

Min dotter, son och jag tog färjan ut till Styrsö igår efter jobbet. Min dotter hade läst om Mr GT och Öbergska Caféet,och igår fick vi chans att ta en tur dit ut. God mat och dryck, ett gammalt vackert hus som ligger alldeles bredvid färjeterminalen på Styrsö Bratten, en kryddträdgård som doftade underbart, ett husband som spelade skön musik för oss gäster i alla åldrar och en bartender som mixade olika sorters gin med ingredienser man inte tidigare upplevt. En kvinna som jag började samtala med berättade att Öbergskan, som levde i början av 1800-talet, var listig smugglardrottning. Mer om denna spännande kvinna kan du läsa här.
En härlig sommarkväll som jag kommer att minnas när höstmörkret sänker sig och det blir för kallt att sitta ute.
Önskar er alla en riktigt trevlig helg i det underbart vackra vädret.
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: