Det var en inspirerande eftermiddag och roligt att göra något nytt tillsammans!

När man skapar ett helt nytt koncept är det otroligt viktigt att få feedback ifrån sina kunder om vad de tycker om upplägget, om det motsvarar deras förväntningar eller om det är något de tycker borde förändras. Gruppen med kvinnor som jag hade på workshop i första intrycket, kommunikation, dresscode, färg och stil för ett par veckor gav mig denna fina respons efteråt som naturligtvis gjorde mig mycket glad "Elisabeth fick oss alla att trivas, det var en inspirerande eftermiddag och roligt att göra något nytt tillsammans."
Innan vi skiljdes åt frågade de också mig hur jag själv tyckte att timmarnas tillsammans varit och hur jag kände inför att välkomna okända människor i mitt eget hem. Det är nog första gången någon efter ett uppdrag velat ha mina synpunkter vilket jag tycker var mycket omtänksamt och trevligt. Mitt svar var att jag efter alla de år som vi drivit www.bovikmarin.se blivit van vid att välkomna okända businessmänniskor, främst då män, ifrån världens alla hörn i vår bostad. Det som jag lärt mig under alla dessa möten och middagar i vårt hem är ovärderlig kunskap för mig. Jag kan endast minnas ett par gånger när jag känt mig obekväm men det var för mycket länge sedan och handlade om språkförbristning. Min man och jag kunde ingen japanska och vår gästs engelska var mycket svår att förstå. Men som tur är har vi ju alla ett kroppspråk att ta till när det kniper. Det är dessa erfarenheter som jag delar med mig när jag har uppdrag hos olika företag.
Just nu håller jag på att planera in nya aktiviteter "Hemma hos Elisabeth" som jag ser fram emot sjösätta. Det första minieventet ligger redan på skissbordet och kommer troligtvis att äga rum i slutet av september. Det skall bli så kul och spännande att starta något nytt nu efter ca 15 år sedan min första utbildning.
 
 
 
Kategori: Hemma hos Elisabeth Taggar: Skriv taggar..#Första intrycket #Teambulding #Afterwork #Dresscode #Klädkoder #Kommunikation #Formellt #Casual
Kommentera inlägget här: