Ingen människa är den andra lik. Alla är vi unika!

I början av veckan var jag därför tvungen att be en kund att återkomma om ca ett halvår. Det låter kanske väldigt konstig att inte boka in en bra sittning med både färg och stil redan nu.

VARFÖR? Det beror på att kunden berättade att hon tröttnat på att färga sitt hår med jämna mellanrum och har nu bestämt sig för att det gråa skall få lov att växa fram.

Jag berättade då för denna trevliga kvinna att det är nästan omöjligt att med hjälp av endast lite grå utväxt kunna bestämma hur hennes hårfärg kommer att se ut när hela håret blivit grått. Ett grått hår kan nämligen tillhöra många olika färgkaraktärer.

Det vore inte seriöst och rent av oärligt av mig att boka in en kund och hjälpa henne med färger som kanske är gångbara under ett halvår eller ett år. Nu har vi bestämt att hon skall ringa mig så snart vi kan se vilken av alla nyanser av grått som hon kommer att tillhöra. Eftersom färger och personlighet hänger ihop så tyckte jag att hon även skulle vänta med stilrådgivningen och att vi tar båda samtidigt.
 
Önskar er en fin Allhelgona-helg!
 
Kommentera inlägget här: